تبلیغات
اسلام بدون وهابیت -شیعه جنوب - وهابیها همچون مادیون؛ منكر روح
وهابیها همچون مادیون؛ منكر روح | عقاید وهابیت ,
ابـن تیمیه و پیروانش ، همچون مادیون ، مردن را معدوم شدن مى دانند و به گفته قرآن وسنت به ایـنكه ارواح مردگان از زنده گان شنواترند و رسول خدا با ارواح مردگان حرف مى زند، و شهداء سلام زائرین را مى شنوند و جواب آنرا مى دهند و... اعتقادى ندارند. الـف - مـسلمانان طبق احادیث صحیح نبوى در آخر نماز از راه دور و نزدیك خطاب به رسول اللّه سـلام مـى كـنـند و در هر كجاى جهان كه باشند مى گویند: السلام علیك ایهاالنبی ورحمة اللّه وبركاته .و در احادیث نبوى است كه سلام شما به من مى رسد و من جواب شما را مى دهم

ب - در احـادیـث دیـگـرى هم آمده است كه رسول خدا (ص ) اهل قبور بقیع را همچون زندگان مورد خطاب قرار مى داد و با آنان سخن مى گفت كه در اینجا به بعضى از آنهااشاره مى كنیم : 1 - حدثنا هودة بن خلیفة قال : حدثنا عوف عن الحسن ان النبی (ص) قام على اهل البقیع فقال : الـسـلام علیكم یا اهل القبور من المؤمنین والمسلمین ، لو تعلمون ما نجاكم اللّه منه مماهو كائن بعدكم ، ثم نظر الى اصحابه فقال هؤلاء خیر منكم  .هوده بن خلیفه مى گوید كه عوف بن حسن گفت : پیامبر (ص ) به اهل بقیع خطاب كرد وفرمود: السلام علیكم یا اهل القبور من المؤمنین والمسلمین ، اگر بدانید كه خداوند شمارا از چیزى كه بعد از شما وجود دارد, نجات داده است .سپس روى به اصحاب كردندو فرمودند: اینان (شهداء) از شما بهترند 2 - رسـول خدا (ص ) مى فرماید: به میت خطاب كنید و تلقین نمائید كه وقتى از توسئوال كردند در قبر بگو لا اله الا اللّه لقنوا موتاكم لا اله الا اللّه 3 - و نیز رسول خدا (ص ) مى فرماید: ان المیت یعرف من یحمله ومن یغسله ومن یدلیه فی قبره .میت مى شناسد كسى كه او را حمل مى كند, كسى كه او را غسل مى دهد و كسى كه او رادر قبرش مى گذارد  4 - از عـبـداللّه بـن عمر است كه ارواح شهداء، سلام زائران را مى شنوند و جواب سلام را مى دهند.
تاریخ مدینه تالیف ابن شبه باب جنائز حـدثـنا ابو غسان قال حدثنا عبد اللّه بن نافع عن اسامة بن زید عن عبد اللّه بن ابی عروة،عن رجل حدثه عن عبد اللّه بن عمر قال : من مر على هؤلاء الشهداء فسلم علیهم لم یزالوا یردون علیه الى یوم القیامة .
ابـوغسان به اسناد خود از عبداللّه بن عمر نقل مى كند: هركس بر شهداء بگذرد و بر آنان سلام كند، سلام او را پاسخ مى دهند 5 - در حـدیث آمده است كه پیامبر (ص ) شهداى احد را مخاطب قرار مى داد و برارواح آنان سلام مى كرد و مى گفت سلام علیكم بما صبرتم ، فنعم عقبى الدار ... سـلام بر شما به خاطر آن همه شكیبائى كه ورزیدید، سراى آخرت ، چه سراى نیكویى است .و قرآن نـیز شهدا را زنده نامیده در سوره بقره ، آیه 154 (ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل اللّه اموات بل احیاء ولكن لا تشعرون ). 6 - از رسول خدا (ص ) روایت شده است : العبد اذا وضع فی قبره وتولى وذهب اصحابه حتى انه لیسمع قرع نعالهم ...  هـنـگـامـى كـه فردى را در قبر مى گزارند و بستگانش مى روند،او حتى صداى به زمین خوردن كفشهایشان را مى شنود 7 - در صـحـیح بخارى آمده است كه پیغمبر خدا در پایان جنگ بدر كشته شدگان مشركان را با ایـن آیه صدا مى زد: (ونادى اصحاب الجنة اصحاب النار ان قد وجدنا ماوعدنا ربنا حقا ...). اصحاب گـفـتـند: یا رسول اللّه مردگان را صدا مى زنى ؟ پیغمبرفرمود: شما از آنها شنواتر نیستید ولى نمى توانند جواب بدهند  8 - در سـنن نسائى آمده است كه پیغمبر (ص ) فرمود: بر من ، زیاد درود بفرستید كه درود شما بر من عرضه مى شود، گفتند: یا رسول اللّه چگونه درود بر شما عرضه مى شود در حالى كه بدن شما پـس از مـرگ پـوسـیـده خـواهـد شد. آن حضرت فرمودند:پیغمبر خدا زنده است و از خدا روزى مى گیرد بارى ، وقتى مردگان صداى زندگان را مى شنوند و مى توان آنها را مخاطب قرار داد.چرا نتوان به آنـهـا گـفـت كـه براى ما دعا كنند.و یا اینكه از رسول خدا و شهداء كه ازشفاعت كنندگان روز قـیامتند.بخواهیم براى ما در روز قیامت در درگاه خدا شفاعت كنند.آیا خداوند شفاعت آنها و یا دعاى آنها را رد مى كند؟ 9 - عـلـى بـن ابـیـطـالـب بعد از وفات پیامبر (ص ) به آن حضرت متوسل مى شد و خطاب به آن بزرگوار مى گفت : بابی انت وامی اذكرنا عند ربك واجعلنا من بالك .
پدر و مادرم فدایت باد ما را در پیشگاه پروردگارت بیاد آور و در خاطرت نگهدار یعنى براى ما در پیشگاه خدا دعا كن 10 – علی بـن ابـیـطالب(ع) روایت مى كند كه پس از سه روز كه رسول خدا از دنیا رفته بود،مردى اعـرابـى آمـد و خـود را بـر روى قـبـر رسـول خـدا (ص ) انداخت و از خاك قبر بر سرمى ریخت و مى گفت : یا رسول اللّه قلت فسمعنا قولك ، ووعیت عن اللّه سبحانه فوعینا عنك ، وكان فیما اءنزل علیك : (ولو انـهـم اذ ظـلـمـوا انـفـسـهـم جـاؤوك )، وقـد ظلمت وجئتك تستغفر لی .فنودی من القبر: قد غفرلك  .
11 - دارمـى در كتاب صحیح خود باب ما اكرم اللّه نبیه بعد موته از ابوالجوزاء روایت كرده است كه اهل مدینه دچار قحطى شدیدى شدند و به عایشه شكایت كردند.عایشه گفت : نگاه به قبر پیغمبر كنید و طورى آن را وسیله قرار دهید كه میان آن وآسمان سقفى نباشد،آنها چنین كردند و باران آمد و علف رویید در پایان این بحث، بعضى از عبارات زیارت پیامبر (ص ) را به روایت فاكهى و دیگران ذكر مى كنیم : 1 - وآته نهایة ما ینبغی ان یساله السائلون 2 - در زیـارت مـجـمع الازهر آمده است كه : واتوسل بك الى اللّه تعالى فی ان اموت مسلما على ملتك وسنتك 3 - و در زیـارت دیـگـرى كـه شـرنـبلالى حنفى در المراقى آورده , آمده است كه : وجئنامن بلاد شـاسـعـة وامكنة بعیدة بقصد زیارتك لنفوز بشفاعتك ... فاشفع لنا الى ربك واساله ان یمیتنا على سنتك ... الشفاعة الشفاعة یا رسول اللّه .4 - احـسـن مـا یـقـول : نحن وفدك یا رسول اللّه ، زوارك جئناك لقضاء حقك ، وللتبرك بزیارتك ، والاستشفاع بك مما اثقل ظهورنا واظلم قلوبنا.5 - قـسـطـلانـى در الـمـواهـب اللدنیه آورده است كه : وینبغی للزائر له (ص ) ان یكثر من الدعاء والتضرع والاستغاثه والتشفع والتوسل به (ص ), وجدیر بمن استشفع له ان یشفعه اللّه فیه .6 - زقانى در كتاب شرح المواهب مى گوید كه : ولیتوسل به صلى اللّه علیه، ویسال اللّه تعالى بجاهه فی التوسل به.


نوشته شده توسط شیعه در شنبه 17 فروردین 1387 و ساعت 08:04 ق.ظ
نوشته های پیشین
+ سیرى در ملكوت + مسائل علمى در زمان امام باقر(ع) + زندگانی امام باقر علیه السلام+ نگاهی به زندگی امام هادی علیه السلام+ نگاهی به زندگی امام جواد علیه السلام+ تحریف قرآن در کتابهای اهل سنت + گناه با فتواهای شرعی وهابیت+ صدق الله العظیم در آخر قرائت قرآن و همچنین بوسیدن قرآن بدعت است+ تسلیت+ شهادت به كفر مسلمانان، شرط ورود به آیین وهّابیّت+ محمّد بن عبد الوهّاب و تكفیر مسلمین و جهاد با آنان+ ابن تیمیه و تكفیر مسلمین و قتل آنان+ جنایت یزید در مدینه+ نکات تأمل بر انگیز در تشرّف آیت‌الله حاج شیخ اسماعیل نمازی شاهرودی+ صحیح بودن سند زیارت عاشورا در بیانی از ایت الله شبیری زنجانی

صفحات:

استفاده از مطالب این وبلاگ آزاد می باشد

به امید شناخت حق